Wednesday, December 26, 2012

Villa Nabila


Dalam kepesatan bandar Johor Bahru ni…. Ade cerita misteri yang berlaku di sebuah Villa ini…. Villa in di panggil "Villa Nabila" kerana roh Nabila menghantui Villa ini….(betul ke)….
"pintu masuk"


Setiap kali aq lalu kt Villa ni… mesti mata ak tertumpu kt pintu pagar ni… nampak pon dah menyeramkan…. Rase mcm nak masuk je.. haha…
"Villa ni terletak di atas bukit"


Banyak cerita yg aq dengar pasal villa ni.. xtau yang mana satu betol… tp x pe lah sy cerita lah sedikit…. Nak thu banyak lg.. google lah sendiri..



Cerita 1.
Cerita ni aq dengar sendiri daripada kawan…
Keluarga Nabila merupakan seorang Yg kaya. Nabila mempunyai seorang ayah dah ibu tiri. Setelah kematian ayahnya, harta pusaka di wasiatkan untuk Nabila sahaja. Ibu tirinya sangat marah dan membunuh Nabila dan mayatnya telah di taman di dalam dinding.



Cerita2.
Nabila mempunyai sebuah keluarga yang sangat kaya. Satu hari, banglonya dirompak dan semuanya dibunuh kejam. Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni hingga tumbuh semak-samun.



Cerita 3.
Villa ni sebenarnya dinamakan Christine Palace sempena nama isteri seorang ahli perniagaan dari Barat. Dikatakan sebelum membina villa tersebut, si suami berjanji untuk bagikan tanah tersebut dengan 6 orang adik-beradiknya yang berada di negara asalnya. Tapi bila si suami dah dapat tanah tu, dia mungkir janji lalu mengundang kemarahan adik-beradiknya yang lain. Kemudian, adik-beradiknya yang berasa marah mengutuskan dua orang sebagai wakil untuk berurusan dengan si suami tersebut. Entah apa yang berlaku, dua orang wakil tersebut berang lalu mengugut si suami untuk membahagikan tanah tersebut kepada yang lain selepas membunuh anaknya. Si suami tetap berkeras, lalu dua orang samseng tersebut membunuh isterinya pula namun si suami tetap dengan sifat tamaknya. Akhir sekali, si suami juga dibunuh. Villa tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga 70 tahun lebih kurang.





Semua cerita kt atas tu bukan boleh nak percaye… Allah sahaya yang tahu…


"nampak x.. ape tu??"


Dah la tu…. Aku pon penakot gak… dah la type tengah2 malam…. Haha…
Good nyte





4 comments:

  1. Ad kat johor ke villa ni??
    awk ni..kejap gne 'sy' kejap gne 'aqu'
    yg mne se bnrnye....
    tp ok je pon klau gne dua2
    just pelik sikit je..

    ReplyDelete
  2. ye lah,,... selalu nampak villa ni..... ade gune sy ke?? aku je rasenye...

    ReplyDelete
  3. ade....xcye...
    sila bce balik post anda..

    ReplyDelete